Interviu cu Veaceslav Bogdanov, conducătorul companiei "Maestru în vânzări"

  • 02.10.2014
  • 2321
Interviu cu Veaceslav Bogdanov, conducătorul companiei

Cum să devii cel mai bun manager în vânzări

 

Despre mine

Eu mă numesc Veaceslav Bogdanov, sunt conducătorul companiei "Maestru în vânzări" tot aici sunt trainer în vânzări. Compania "Maestru în vânzări" prestează servicii de instruire pentru secțiile de vânzâri din diferite domenii. Principala diferență a noastră și în general ceia ce facem noi, nu face nimeni până când în Moldova. E practica noastra care o dăm pentru instruirea personalului din alte companii și care ocupa 80% din instruire.

Al doilea serviciu al nostru principal se numește "Selectarea de personal", selectăm angajați pentru alte echipe de vânzări. Ca de ex. la noi au primit servicii de selectare așa companii ca: "Porsche Center Moldova", "Construct Resurs", "Macon Grup", “Metancor-Com” etc. Compania există pe piața Moldovei aproape de un an, de când ne-am lansat, eu am experiență în vânzări de 20 ani și experiență ca trainer de 4 ani.

 

De ce ați decis anume în acest domeniui să activați?

În acest domeniu am decis să activez în primul rând pentru că am foarte multă experiență în domeniu, am început să mă ocup cu vânzările încă din anii '90. În al doilea rând am primit foarte multă instruire care ma ajutat să devin vânzător bun, după care am ajuns la un moment când am simțit că pot vinde cu ușurință orice astfel mia venit ideea ca să devin trainer, având studii și în acest domeniu. M-au motivat și colegii mei care obțineau succese de la antrenamente. Așa am înțeles că asta e ceia ce fac bine, în plus eu am un scop personal în viață mea, care este și scopul companiei. El sună în felul următor: "Eu vreau să ridic cultura vânzărilor pe tot teritoriul Republicii Moldova în așa fel ca fiecare vânzător să primească satisfacție, dispoziție și succese în viața, în vânzări și în lucru”.

 

 

De la ce o început cariera Dvs? Ce va inspirat să deveniți trainer?

Eu am început să vând în anii '90, sunt originar din orașul Rezina și prima mea vânzare a fost pe piața din Rezina. În acea perioadă în piață nu erau tarabe, doar se așternea o peliculă jos și în acest mod se vindea. Peste o perioadă de timp deja aveam mai multe locuri în Rezina, începusem a mă dezvolta, după care aveam tot mai mult și mai mult. Astfel mă gândeam că e bine la  Rezina, dar eu vreau mai mult decât Rezina. Și pelicula care ocupa atunci 2m pătrați la Rezina, acuma ocupă toată Moldova, adica eu vând în orice capăt de Moldova. Prestau servicii în orice capăt de Moldova și acum se duc tratative cu companii de peste hotare care comanda de la noi servicii, unde eu deja o să merg. De asemenea eu scriu articole personale care se publică în reviste și ziare din Republica Moldova, la fel eu scriu articole pentru o revistă foarte scumpă și prestigioasă din Rusia care se numește "Личные продажи", la moment sunt deja publicate mai multe articole.
Ca trainer am văzut că se primește bine, am înțeles ca pot să fac o prezentare atât de bună, că fiecare om care primește de la mine instruire, el înțelege. Eu nu explic cu cuvinte neclare, într-un limbaj tehnologic sau plictisitor tot ce explic este din experiența mea. Am verificat mai întâi eu personal ca vânzător, apoi predau altora cum să implementeze instrumentele pentru a vinde și funcționează, cum în vânzările din Moldova așa și în alte colțuri ale lumii. Și asta doar dacă vinzi oamenilor, dar dacă vinzi extratereștrilor poate ca acolo ceva e altfel. :)

 

Pe timpul de când ați început, pînă ați devenit un conducător bun, ați întîlnit ceva greutăți sau obstacole?

Eu și acum întâlnesc. Și cea mai mare problemă cu care se întâlnește orice conducător în Moldova sau în oricare capăt al lumii este ca compania nu poate deveni mare dacă și angajații nu-și doresc sau nu merg spre asta, nu poate să tindă doar unu și să tragă toți angajații în sus. De aceia aici apare întrebarea și problema pentru conducători - selectarea corectă de angajați. Și dacă vorbim despre multe, multe metode pentru a selecta angajați, mulți din conducători nu știu să o facă. Nu știu cum corect să facă selectarea, ce întrebări să dea și cum să te uiți la răspunsuri. Sunt și mulți care știu ce întrebare să dea, dar nu știu care răspuns sa-l primească, sau care răspuns le-ar fi lor de folos. Și s-ar putea întâmpla ca răspunsul sa fie corect, dar asta să nu însemne că angajatul e bun pentru companie. Ca ex. eu dau așa întrebare la selectare de angajați: "Cu ce rezultate și victorii te poți lăuda în experiența ta" ți noi le putem verifica. Dar răspunsurile sunt: "Am participat la olimpiade ți am ocupat locuri de top", "Sunt sportiv și am luat multe victorii", "Am construit o casă a mea", "Am obținut un lucru care l-am făcut cu efortul meu", nu e rău, dar a fost și așa răspuns ca ex: "Eu m-am putut lăsa  de droguri", iată pentru mine asta e victorie. Verificând a cui e victoria întreb persoana: "Cum s-a primit să leși drogurile? după care mia răspuns: "Am o prietenă care mia zis sau drogurile sau eu". În acest caz apare întrebarea cine a decis, prietena sau el.

 

 

Ce calități trebuie să posede un conducător bun?

Un conducător bun trebuie să știe scopul său și scopul companiei neapărat, trebuie să știe toate instrumentele de comunicare și de a găsi limbă de comunicare cu orice om, mai ales cu angajații. Dacă este fondatorul companiei el trebuie să motiveze colectivul și să meargă spre scop. El trebuie zi de zi să arate acest scop, zi de zi să amintească de spre el. Un conducător bun știe tot ce se întâmpla în compania lui, știe lucrul la fiecare angajat, de la servitoare până la contabil sau manageri pe publicitate. De aceia eu recomand conducătorilor de companii să selecteze permanent angajați din cauza că în afara companii pot sa fie oameni care sunt mai buni decât cei care lucrează în companie și dacă nu faci selectarea permanentă nu poți descoperi pe cei mai buni. De asemenea un conducător bun este acela care nu ascunde nimic, el este deschis cu angajații, spune despre tot ce se întâmplă în companie și cel mai important trebuie să meargă cot la cot împreună cu angajații spre scopul companiei.

 

Ce înseamnâ pentru Dvs. dezvoltarea personală? Cum vă motivați, citiți cărti, faceți training-uri, seminare?

Am mai multe metode, dar în primul rând ce mă motivează pe mine este sa fiu așa cum sunt, îmi place ceia ce fac acuma și am un scop bine definit. El pe mine mă trezește noaptea, mă ridică din pat și mă duce în alt capăt al Moldovei sau chiar și a lumii pentru a presta serviciile mele. Când prestezi servicii și văd că la oameni se aprind ochii pentru aceste servicii asta pentru mine este succes și eu am obținut scopul dorit. Îmi doresc să ridic cultura vânzărilor în Moldova, pentru că în ultimul timp s-a făcut o impresie nu prea bună despre vânzători și se spune că vânzătorul este acea persoana care vrea șa-ți impună marfa și indiferent care client nu a veni, el trebuie să vândă. Noi asta nu facem, noi învățăm oamenii, vânzătorii să vândă în așa mod ca decizia corectă să aparțină clientului, și nu invers. Dacă decizia o ia vânzătorul și clientul ajunge acasă și vede că marfa nu e bună, cine e de vină - "vânzătorul".

 

 

Ce cărți Va motivat ca personalitate?

Eu citesc multe cărți de dezvoltare personală a individului și implementezi acele tehnologii care aduc rezultate și le verific. Dar cel mai mult ma impresionat o carte din care am învățat să-mi schimb gândirea mea, să văd viața așa cum este, dar nu cum mi-a dat-o la scoală. Cartea se numește "Дианетика - современная наука о разуме" și este despre aceia cum influențează viața unui om, trecutul lui și ceia ce face el acum cum o sa-i influențeze viitorul lui. Cartea a scris-o L. Ron Hubbard, este foarte interesantă și cine are posibilitate poate să o citească, în special pentru conducători sau vânzători este recomandat.

 

Ce este pentru Dvs, riscul într-o afacere, într-o investiție, în viață?

   Riscul este bun atunci când poți măsura fiecare pas în viitor, adică, dacă îl poți măsura știi deja că riscul nu este risc pentru tine. De asemenea cânt cunoști bine anturajul tău cu cine ești legat atunci iți este mai ușor să poți risca. Te poți baza pe fiecare persoană într-un fel sau altul pentru că îi știi comportamentul lui și știi ce poți aștepta de la el.

Atunci când nu știu ce pot aștepta de la oameni, apare și riscul. De ex. dacă iau un angajat și nu știu ce pot aștepta de la el, este risc și risc nu numai pentru mine dar și pentru o companie întreagă. Pentru acei care selectează angajați, oameni noi care vin în companie, aste e foarte important.

 

Ce puteți spune despre succes? Și care e principalul secret în atingerea lui?

Succesul este buna dispoziție a ta. Succesul este atunci când oamenii apropiați iți sunt alături, te ajută să obții careva rezultate în viață. Succesul ești chiar tu în general, ești succes precis dacă vreai sa fie el.

Detalii și alte informații găsiți pe: www.masterprodaj.md

Mai departe, veți învăța câteva sfaturi despre cum să scrii CV-ul corect.

Anunță-mă prin E-mail despre noile articole publicate
Ultimele noutăţi
Adaugă comentariu